نگاه من

نگاه من
آخرین نظرات
۰۶شهریور

دیروز رفته بودم خونه همسایه.دخترش امار کل مدارس دخترونه رو داره:/ یکی دو ساعتی پیش همسایه موندم.من عادت ندارم زیاد برم پیش همسایه ها یا پیش فامیلامون مگر اینکه دختری همسن من داشته باشن در غیر این صورت حضور خودمو در اون جمع بی ربط میدونم.

پیشش نشسته بودم اول پرسید رتبت چند شده بعد رتبه خودشو وضع همه ی دخترای محل و گفت:/باور کردنی نبود برام کسایی که ازشون حرف میزد شاگرد زرنگای مدرسه بودن ولی همشون کنکور تجربی دادن و گند زدن و قراره برن پیام نور و دانشگاه ازاد-.-بدترینشم یکی از زرنگ ترین شاگردای مدرسه قدیمی بود که گفت متاهل شده و بی خیال درس خوندن شده.بعدش شروع کرد از خواستگارش حرف بزنه:|گفت پدر مادر پسره شب خواستگاری تا تونستن قربون صدقش رفتن و هی گفت تو جای دختر نداشتمونو پر میکنی و هر چی بخوای برات خرج میکنیم:||ولی گفت پسره خیلی سوسول بوده اونم ردش کرده:/

ماجرای خواستگاری ملت برام جالب نیست واسه همین بهش گفتم چطور شده شاگرد زرنگای مدرسه که ادعاشون تو مدرسه گوش فلک و کر کرده بود همه گند زدن؟ گفت دیگه یا متاهل شدن و براشون قضیه درس بی اهمیت شده یا خواستگار جدی دارن و به ازدواج فکر میکنن.خلاصه حرفش این بود که دخترا یا تو فکر ازدواجن یا تو فکر درس و یکی رو انتخاب میکنن.اصلا خوشم نیومد.بذارید احساس قلبیمو بگم، انتهای این دوراهی تحقیر هست.زنی که درس و ول کرده و زود متاهل شده و زود مادر شده یه روز بچش مادرشو بی سواد قلمداد میکنه و زنی هم که همه ی عمرش تحصیل کرده جامعه بهش میگن بدبخت چون شوهر نداره و فکر میکنه.چرا هیچ وقت بین تحصیل و پدری برای پسرا مسئله ای به وجود نمیاد ولی دخترا باید تمام دوران نوجوانی و جوانیشونو به این موضوع فکر کنن و بدونه هر کدوم از این راه ها احساس تحقیر از طرف بچش یا حقارت دربرابر حرفای جامعه بهشون دست بده.یعنی اونا وجودی تا این حد ضعیف و غیر قابل برنامه ریزی دارن؟اونا یا تنبل هستن و یا ضعیف...

چیزایی که میبینم واقعا خیلی ناراحت کنندس...البته همه ی اونا احساس رضایت میکنن و شاید اصلا من حق ناراحت شدن و نداشته باشم..

۹۵/۰۶/۰۶ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۶)

کسی که براش درس مهم باشه در هر شرایطی درس می خونه
دخترای زیادی هستن که هم ازدواج کردن هم درس خوندن و حتی بعد ازدواج درسشون بهتر هم شده
اشتباه اون هاست
شما خودتو ناراحت نکن
اون ها هم از ابتدا درس رو برای وقت پرکنی می خوندن احتمالا و بدون هدف
پاسخ:
افق دید محدود دارن!
سلام...
من دو تا دوست دارم که زود ازدواج کردن هر کدام سه تا فرزند دارند و تا چند وقت دیگه از رساله دکتراشون دفاع میکنن. همسرشون رو عاشقانه دوست دارن، کدبانو هستن و حتی خیاطی هم میکنند.
دوستانی دارم که ازدواج کردنند و الان مادرند و همسر، و حاضر نیستند لحظه ای جایگاهشان عوض شود. دوستانی دارم مجرد که هیچ گاه تسلیم نگاه بد جامعه نشدنند ، همیشه مثال نقض هست، فقط کافیست همانند این افراد در جریان فکری رایج جامعه که گاها غلط هستند غرق نشویم.

و البته آشنایانی دارم با مشخصاتی که در بالا فرمودید....
این ماییم که نوع نگاه جامعه را به خود مهندسی میکنیم هرچند سخت باشد.
پاسخ:
چه جالب!
بله درست میگین
۰۷ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۰۵ ظرفیت کوچولو
سلام...متاسفانه اکثرا همینطورن...به نظرم این اکثر آدما تو زندگیشون هدف ندارن.
اما تعجب من بیشتر از شاگرد زرنگای مدرستونه..مگه رشته ی شما با تجربی مرتبطه که کنکور تجربی دادن؟O_o
پاسخ:
اول دبیرستان خیلی زرنگ بودن تا سومم زرنگ بودن
نوزده میگرفتن گریه میکردن:/بعد من رفتم مدرسه دیگه انسانی اونا هم رفتن تجربی
۰۷ شهریور ۹۵ ، ۱۲:۰۹ فاطمه غلامی
کم از دست دنیا و سیاستمدارها حرص میخوریم ، از دست این جغله بچه ها هم باید حرص بخوریم :/
پاسخ:
-.-زیادم جغله نیستن:|
واقعا جای تاسف داره :|
به نظرم زن در هر شرایطی باید تحصیلاتش رو ادامه بده که البته اراده میخواد
در جهان امروز به حد کافی در حق زنان اجحاف میشه دیگه خود زنان نباید دیگه این ظلم رو در حق خودشون بکنن
پاسخ:
نا امیدم نا امید:-(
فقط جهان امروز نیست که از زمان های نخستین تا الان این ستم ادامه داشته...
مساله اینه زن ها نمیخوان متوجه این قضیه بشن:(
میم .... partchap partlist
dar zemn
LIKE!!!!!! be :دوراهی تحقیر و حقارت
پاسخ:
ممنون

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی