نگاه من

نگاه من
آخرین نظرات
۱۴شهریور

ادم بعد از آگاهی از خلقت حوا از پروردگارش پرسید : این کیست که قرب و نگاه او مایه انس من شده است ؟ خداوند فرمود : این حوا است آیا دوست داری که با تو بوده و مایه انس تو شده و با تو سخن بگوید و تابع تو باشد ؟ آدم گفت : آری پروردگارا تا زنده ام سپس تو بر من لازم است ، آنگاه خداوند فرمود : از من ازدواج با او را بخواه چون صلاحیت همسری تو را جهت تامین علاقه جنسی نیز دارد و خداوند شهرت جنسی را به او عطا نمود ... سپس آدم عرض کرد : من پیشنهاد ازدواج با وی را عرضه می دارم ، رضای شما در چیست ؟ خداوند فرمود رضای من در آن است که معالم دین مرا به بیاموزی ...

این حدیث گرچه مفصل است و از لحاظ سند نیاز به تحقیقی بیشتر دارد ، چون برخی آحاد سلسله مشترک و برخی مجهول اند چنانکه بعضی از مضامین آن هم نیاز به توضیح بیشتر دارد ولی مطالب مهم وسودمندی از آن استفاده می شود که به بعضی از آنها اشاره می شود :

۱ - خلقت حوا از ضلع و دنده چپ آدم صحیح نیست .

۲ - آفرینش حوا همانند خلقت آدم بدیع و نو ظهور بوده و مستقل است .

۳ - نزدیکی و نگاه آدم به حوا مایه انس وی شده است و خداوند نیز همین اصل را پایه برقراری ارتباط بین آنها قرار داده و این انس انسانی قبل از ظهور غریزه شهوت جنسی بوده زیرا جریان غریزه مطلبی است که بعدا مطرح می شود .

۴ - خداوند گرایش جنسی وشهوت زناشویی را بر آدم ... القا نمود و این در حالی است که جریان انس و دوستی قبلا برقرار شده بود .

۵ - بهترین مهریه و صداق همانا تعلیم علوم الهی و آموختن معالم دین است که خداوند آن را به عنوان مهر حضرت حوا بر آدم قرار داده است .

۶ - بعد از ازدواج ، آدم به حوا گفت به طرف من بیا و به من رو کن و حوا به او گفت تو به سوی من رو کن ، خداوند امر کرد که آدم برخیزد و به طرف حوا برود و این همان راز خواستگاری مرد از زن است و گرنه زن به خواستگاری مرد بر می خواست . البته منظور از این خواستگاری آن خطبه قبل از عقد که در این حدیث مبسوط آمده نیست .


منبع:کتاب زن در اینه جمال و جلال


۹۵/۰۶/۱۴ موافقین ۲ مخالفین ۰

نظرات  (۶)

خخخخ
 این قسمتش که آدم به حوا گفت به طرف من بیا و به من رو کن و حوا به او گفت تو به سوی من رو کن
باحاله!
این عکس خاک برسری چیه گذاشتی؟!

پاسخ:
:-))عکس که خوبع:'|
:)
عکسو سانسور کنید
خخخ
پاسخ:
عی وای:|
چه مطلب مفیدی نوشتی :)

بسی آموختیم :))
پاسخ:
من که ننوشتم:)
قسمت بالاش از امام صادق(ع) بود
پایینشم از ایت الله جوادی املی:)
میدونم که دیگه حدیث نگفتی :|
خخخخ
مطلبی که گذاشتی رو میگم :))
تا حالا نخونده بودم
پاسخ:
بلیا:)
۱۵ شهریور ۹۵ ، ۰۱:۴۷ د‌ل‌باخته ..
سپاس
پاسخ:
خواهش
خخخخخخ
یه سر رفتم پروفایلت تو افسران دیدم!
عجب شروع طوفانی داشتی!
خخخخخخخ
فکر می کردم تو افسران جدید دعواها کمتر شه!
پاسخ:
میگن عکس غیر مجاز پخش کردم:/
بچه سوسولا

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی