نگاه من

نگاه من
آخرین نظرات
۰۳تیر

افسران - امام خامنه ای :من در محاسبات نهایی، زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم

امام خامنه‌ای | زن‌ها بدانند که اگر زنی، عقل و هوشمندی به خرج دهد، مرد را اداره خواهد کرد/البته با زرنگی و تحکّم بدست نمی‌آید، بلکه با ملایمت، خوشرویی و اندکی تحمل؛ خیلی هم لازم نیست تحمّل کند!


زن‌ ها بدانند که اگر زنی، عقل و هوشمندی به خرج دهد، مرد را اداره خواهد کرد. درست است که مرد از لحاظ هیکل قوی‌تر است، امّا خدای متعال طبیعت زن را طوری آفریده که اگر زن و مرد، طبیعی و سالم باشند و زن عاقل باشد، کسی که در دیگری بیشتر نفوذ دارد، زن است که البته با زرنگی به خرج دادن و رندی کردن و تحکّم و زورگویی نمی‌توان به آن رسید. بلکه با ملایمت، استقبالِ خوب، خوشرویی، یک مقدار تحمل کردن ـ البته اندکی؛ خیلی هم لازم نیست تحمّل کند ـ که خدای متعال در طبیعت زن، این تحمل را قرار داده است ... زن باید با شوهر خود این‌طور برخورد کند. (خطبهٔ عقد توسط مقام معظم رهبری؛ 19/3/1372)


امام خامنه‌ای | من در محاسبات نهایی، زن را قویتر از مرد می‌دانم/ این یکی از زیبایی‌های طبیعت و از اسرار خلقت است/مرد ‌هارت و هورتش زیاد است اما..

من گاهی در بعضی از جلسات عقد که عروس و دامادها پیشم می‌آیند وقتی نصحیت‌شان می‌کنم در خلال حرف‌هایم به این نکته هم اشاره دارم که بعضی حمل بر شوخی می‌کنند؛ من در محاسبات نهایی، زن را قوی‌تر از مرد می‌دانم. اعتقادم این است [که] مرد ‌هارت و هورتش زیاد است، اما آنکه بالاخره در یک مقابله، اگر این مقابله طول بکشد، پیروز خواهد شد زن است؛ یعنی زن بالاخره با روش‌ها و وسایلی که خدای متعال در اختیار و طبیعت او گذاشته،‌ بر مرد غالب می‌شود؛ این یکی از زیبایی‌های طبیعت و از اسرار خلقت است. به مرد استخوان درشت‌تر، قد بلندتر و صدای کلفت‌تر داده‌اند، اما به زن در مقابل این امکانات، لطافت‌های روحی و وسایل نفوذ روی مرد را داده‌اند تا تعادل برقرار شود. (بیانات در دیدار شورای مرکزی جمعیت زنان 15/2/71، نقش و رسالت زن،ج3، ص57، دفتر حفظ و نشر آثار آیت الله العظمی خامنه‌ای)


امام خامنه‌ای | زن‌ها می‌توانند با تدبیر و با ظرافت، مرد را در دست خودشان بچرخانند/ این واقعیت قابل اثبات است/مثال افسار بر شیر درنده!


این رشته‌های بشدّت رقیق و نازک اعصاب کودک را فقط سرْانگشت ظریف و لطیف مادر است که می‌تواند از هم جدا کند که عقده به‌وجود نیاید، گره به‌وجود نیاید؛ هیچ‌کس دیگر نمی‌تواند، یعنی هیچ انسان دیگری که از جنس زن نباشد نمیتواند؛ این کار، کار زنانه است. یعنی برخی از کارکردها بقدری همراه با ظرافت است که انسان استعجاب می‌کند از قدرت الهی که چطور این توانایی بالا را همراه با ظرافت به زنان عنایت کرده.


من همیشه به دوستان و خویشاوندان و زنان می‌گویم، می‌گویم برخلاف آنچه که معروف است، در بین این دو جنس، آن جنس قوی‌تر زن است. زن‌ها قوی‌تر از مردهایند. زن‌ها می‌توانند با تدبیر و با ظرافت، مرد را در دست خودشان بچرخانند؛ انسان، هم در تجربه این را مشاهده می‌کند، هم با قیاس‌های فکری و عقلی این را می‌تواند اثبات بکند. این واقعیّتی است. بله، زن‌هایی هستند که بی‌تدبیری می‌کنند، لذا این کار را نمی‌توانند انجام بدهند؛ امّا زنی که اهل تدبیر باشد، مرد را می‌کند رام خودش. این مثل این است که یک نفری بتواند یک شیر درنده را افسار بزند، سوارش بشود؛ این معنایش این نیست که او از لحاظ جسمی از این شیر قوی‌تر است، معنایش این است که توانسته این اقتدار معنوی را به‌کار ببرد؛ زن‌ها این توانایی را دارند، منتها با ظرافت؛ یعنی ظرافتی که می‌گوییم، تنها ظرافت در ترکیب جسمانی و ساختمان جسمانی نیست، بلکه ظرافت در فکر و اندیشه و تدبیر و دستگاه تصمیم‌گیری است که خدای متعال در زن قرار داده. (بیانات در دیدار جمعی از بانوان فرهیختهٔ حوزوی و دانشگاهی؛ ۱۳۹۲/۰۲/۲۱)


امام خامنه ای ...

اقاست دیگه نمیشه رو حرفش حرف اورد ...:)


۹۴/۰۴/۰۳ موافقین ۰ مخالفین ۰

نظرات  (۳)

۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۰ لولا پالوزا
واقعا درسته اگه ماها یاد میگرفتیم بجای فمنیست گرایی های مضحک، خود طبیعیمون و با همون ظرافت روحی باشیم قوی تر بودیم :)

من الزاما چادری نیستم ولی...خیلی دوس میدارم آقا خطبه عقدمو بخونه :)
پاسخ:
گاهی هم حرفای حق برای اینکه شنیده نشن برچسب فمنیستی میخورن!!!!

ان شاء الله بخونه:)
۰۴ تیر ۹۴ ، ۱۲:۱۳ لولا پالوزا
شگفت انگیز بودن ترسناکه :(
تلاشم این بود خواننده از روان ندنج بودن من بهت زده نشه :))
بازم متشکر :)
پاسخ:
خواهش میکنم:)
۲۱ بهمن ۹۶ ، ۱۱:۵۹ وبلاگ👈لطفا کمی تربیت!!!
سلام علیکم
حق با امام خامنه ایه؛این قضیه به صورت عملی به من اثبات شده به لطف خدا
بهشت زیرپای مادران و زنان است ؛اما اگر آن را نبییند و متوجه آن نباشد بهشت را زیر پای خود له کرده و جهنمی خواهند شد.

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی