نگاه من

نگاه من
آخرین نظرات
۲۳شهریور

سلام:)شنبه بود که کتاب دختران افتاب را تمام کردم.کتابی که اکثر دخترانی که میخواهند از دروازه ی شک به یقین برسند به خواندن ان احتیاج دارند تا کمی از علامت سوال های ذهنشان را از بین ببرد.من که خودم جزء این گروه هستم به این سادگی علامت سوال های ذهنم را حذف نمیکنم دلیلی هم برای حذفشان وجود ندارد..

اما درباره ی کتاب ، متن خیلی قوی داشت و ارا و نظرات اکثر اندیشمندان اسلامی و فمنیسم  را در قالب رمان بدونه اینکه نام انها را ذکر کند از زبان چند دختر بیان میکرد.یعنی نوسندگان خوب توانسته بودند فضای داستان را دخترانه طراحی کنند.

شخصیت اصلی که اکثر اطلاعات از طریق او به مخاطب میرسید دختری به اسم فاطمه بود. یه دختر مذهبی کتابخوان و خواهر شهید. حتی بیانات امام خامنه ای هم از زبان او  به بقیه منتقل میشد و مدام میگفت "استادم"گفته.. و حاضر هم نبود اسم استادش را به بقیه که بسیار کنجکاور شده بودند بگوید..

فاطمه که حسرت شهادت را در دل داشت و غم دوری از برادر دوقلویش در انتهای داستان طی حادثه ای به شهادت میرسد،فاطمه در نامه ی پایانیش که تصمیم داشت ان را روزی برای استادش ارسال کند میگوید" ای پیر من نمیتوانم نام شما را بر زبان بیاورم چن در این فضای غبار الود سیاسی حرف حق شما گم میشود همان طور که حرف های حق امیرالمونین گم میشد و بعد از شهادت ایشان گفتند :"مگر علی نماز هم میخواند؟!" پس بهتر که نامی از شما برده نشود..."

نکته ی دیگه اینکه امام خامنه ای از این کتاب بسیار راضی بودند و گفتند تنها نقطه ضعف کتاب ذکر مشخصات استاد فاطمه در نامه ی اخر بود.(اقا خیلی تلاش میکنه تو این موارد گم نام باشه:|).

"پس از نزدیک سه سال توانستم در این روز ها،ایام شهادت حضرت سلام الله علیها،این کتاب را بخوانم.در میان کتاب های داستانی که هدفش طرح مسائیل فکری ایت،این بهترین کتاب از نویسنده ئی ایرانی است.طرح کلی داستان و درون مایه یهای داستانی ان خوب و شیرین است.حرف ها هم قوی و منطقی است.اتفاقا پیش از این کتاب...را خوانده ام ان قوی تر است ولی با توجه به برخی ملاحظات (عمدتا بهره برداری نکردن از عامل جنسی در کتاب حاضر)در این کتاب ، هنر بیشتری به کار رفته است . باید ترویج شود.تنها نقطه ضعف ان ذکر مشخصات استاد فاطمه است در اخر کتاب. امام خامنه ای"

که البته من خواننده ی کتاب ترجیح میدادم حتی اسم استاد هم بیان شود چه برسد به مشخصات:-)

خلاصه این که اینهم یک کتاب خیلی با ارزش بود.

نظرات  (۴)

واقعا کتاب خیلی خوب بود
خیلی
انقدر که دوست دارم بعد این همه سال دوباره بخوانمش اما حوصله نکردم
پاسخ:
رمان و یه بار میخونن دیگه:))
۲۳ شهریور ۹۵ ، ۱۱:۳۹ د‌ل‌باخته ..
بسیار خوب
ممنون از پیشنهاد کتاب و توضیح خوب شما
توفیق کتابخوانی تان مستدام ان شاءلله
پاسخ:
ان شالله
رفت توی لیست خرید
ممنونم ارت
پاسخ:
خواهش:)
۲۷ شهریور ۹۵ ، ۱۴:۱۷ ظرفیت کوچولو
من بیشتر از اینکه حواسم به کتاب باشه به شهید شدن برادر فاطمه بود...خیلی ناراحت کننده بود:(
پاسخ:
طفلی فاطمه:(

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی