نگاه من

نگاه من
آخرین نظرات
۱۰تیر

بعد از حرف زدن با یه عزیزی به این نتیجه رسیدم کلا ما دخترا وجودمون با مامان بودن عجین شده☺از اون جهتی که تمام دوران بچگی هر چقدرم دوچرخه سواری و توپ بازی و ادای کاکرو رو در میوردم ولی اخرش مامان بازی با دختر همسایه یه حس خوبی داشت^.^ / دوره ی نوجوانی هم بعضی دخترا میشن مامان کوچولوی باباشون ͜͡ مثل «ام ابیها» ی پیامبر(♥) بعد از ازدواجم که به قول #حضرت_اقا باید تا اخر عمرشون از یه پسر بچه ای که دیگه ریششم سفید شده مراقبت کنن◕‿‿◕بچه های خودشونم که دیگه ✿◕ ◕✿

یه مقام غربی گفته هدفش اینه که کلمه ی مادر رو برای زنان ایرانی بی معنی کنه ...

وقتی کتاب حضرت اقا درباره نگاه انقلاب اسلامی به زنان رو میخوندم ایشون میگفتن توی دوران طاغوت حکومت و دشمنان سعیشون بر این بود که مادران ایرانی بچه هاشون رو به پرورشگاه بسپارن و سرگرم مد و ارایش و زیور الات بشن . ایشون میگن که دلیل اینکه توی دنیای غرب این همه نوجوان تبه کار هست که زورگیری میکنن مواد مخدر مصرف میکنن عقده ی نبود مادره . ایشون ادامه میدن این رشته های نازک اعصاب کودک فقط به دست مادر میتونن باز بشن که تبدیل به عقده نشه هیچکس دیگه ای غیر از جنس زن نمیتونه این کار رو بکنه . کاری که هیچ دانشمند و مخترعی نمیتونه مثلشو انجام بده این نعمت شگرفی هست که خدا به زنان داده./ ایشون میگن که در واقع خانواده رو هم زن بوجود میاره اگر مرد خانواده نباشه زن میتونه خانواده رو حفظ کنه ولی اگر زن نباشه مرد از عهده ی این کار بر نمیاد ( چه زیاد بودن بزرگ مردای تاریخ که از سایه پدر محروم مثل امام #روح_الله ....) ایشون گفتن که فرزند اون قدری که تحت تاثیر مادرش هست تحت تاثیر پدر نیست . مادر هست که تمدن و فرهنگ یک جامعه رو با روح و جسم خودش به فرزند منتقل میکنه و اگر فرزندش بهشتی بشه پایه ی بهشتی شدنش از مادره . دقیقا به همین خاط هست که #حضرت_اقا در بحث ها و جاهای دیگه تاکید میکنن زنان خانه دار کتاب خوان بشن حتما کتاب های تازه رو بخونن.مانعی برای تحصیلشون در زمینه های علمی وجود نداشته باشه بتونن علم و اخلاقیات رو به دست بیارن.(لازم به ذکره علم دو دستس یک علم اون علم های تجربی هستن . یک دسته علم دیگه علومی هستن که دونستنشون به هر کسی واجبه علومی مثل علم توحید و خدا شناسی . احکام . تفسیر و ...)


نهایت هم ایشون عرض می کنن که : انبیا آمده‏ اند که انسان درست کنند، انبیا مأمورند که افراد را  انسان کنند؛ تزکیه کنند، مزکّى‏ کنند؛ پاکیزه کنند. شغل انبیا همین است و باید شغل مادرها همین باشد نسبت به بچه هایى که در دامنشان هست.....

 

.........................................................................................................................


حالا ممکنه کسی بیاد بگه مادر های ما سواد ابتدایی داشتن خوب مارو تربیت کردن ولی من خودم ده سال پیش که سر کلاس توی مدرسه نشستم دقیقا تفاوت کسایی که مادرشون تحصیل کرده بود با کسایی که مادرشون متاسفانه همچین فرصتی رو بهش ندادن حس میکردم. نمیخوام بگم اونا بد بودن ولی خب تفاوت داشتن دیگه. و من نمیتونم این و انکار کنم .

لینک قبلی که من گذاشتم درباره فعالیت های اجتماعی زنان بود بعضیا این برداشت و کردن که من وظیفه مادری رو خواستم به فراموشی بسپارم!


شاید دلیل این همه تکاپو و این که ما زن ها میگیم حقمون پایمال شده برای عده ای بی معنی باشه ولی حرف ما #حق هست. خود حضرت اقا میگه این مظلومیت زنان دلیل طبیعی و قهری داره و مظلومیتشون هم رفع نمیشه مگر اینکه مردان اخلاق داشته باشن و تهذیب نفس کنن.ایشون میگن یه عده نیان بگن مگر زن توی جامعه ی ما چه کمبودی داره؟ این یک نگاه ظاهر بینانس . ایشون عرض میکنن کمبود زنان ما . کمبود میدان ها و فرصت ها برای شکوفایی استعداد هاشون هست ...


من مرد هایی رو میبینم که به موفقیت زنانشون حسادت میکنن یا در نهایت ضعف و حقارت میگن وظیفه ی شما اینه کهنه ی بچه عوض کنید! وقتی این حرف و میزنن من به نیت اصلیشون هیچ کاری ندارم اولین اتفاقی که میوفته اینه که مادر خودشونو تحقیر میکنن. چقدر جالب که بعضیا این قدر راحت مادرشون رو تحقیر میکنن!


این دسته از مرد ها که مذهبی و غیر مذهبیشونم فرقی نداره به قول اقا هم هارت و هورتشون زیاده هم طبیعت خامی دارن-_-


و لازمه این نکته رو هم اخرش بگم که اقا میفرماین در صدر اسلام زنانی بودن که پشت جبهه حضور داشتن و زخم مجروحان رو میبستن حجابشونم حفظ میکردن شمشیر هم میزدن (زیاد کار لطیفی نیست:") ) مثل نسیبه . به خانواده و فرزندانشونم میرسیدن . یعنی انجام چند کار توسط خانما هیچ منافاتی باهم ندارن . حالا سال های ابتدایی تولد فرزند رو بیشتر توی خونه باشن بهتره ولی قرار نیست که تا ابد بیست و چهار ساعته پستونک دهن بچه بذارن ! دلیل نمیشه چون فلان خانم دانشجو به بچش نرسید همه همین طورن! اگر اینطوره فلان مسلمونم رفت جنایتکار شد پس همه مسلمونا همین طورن!:|


با تشکر از اون عزیزی که اول متن بهش اشاره کردم


پ ن : بعضی وقت ها ادم با خودش فکر می کنه چرا دنیا اینقدر تاریک شده _ولی خب توی همین تاریکیه که یه ماهی مثل #اقا اینطور میدرخشه...:")

#کتاب_نگاه_انقلاب_اسلامی_به_مسئله_زن

نظرات  (۴)

امیدوارم همیشه موفق باشین
پاسخ:
تشکر که همیشه سر میزنید
۱۰ تیر ۹۴ ، ۱۱:۵۶ لولا پالوزا
وبلاگتو دوس میدارم چون باعث میشه بتونم عقیده هایی که دارمو به شکل زیباتری بیان کنم...مرسی از کمکت به من :)
امیدوارم ما هم مادرای خوبی بشیم :)
پاسخ:
ممنون عزیزم:*
خوشحالم وبلاگم مفید بوده برات:) 
بسم الله الرحمن الرحیم
سلام دوست عزیز
خیلی عالی بود
خواهش می کنم التماس می کنم بازم بنویسید این مطالب رو بذارید
خواهش می کنم
مطالبی از کار کاردن زن بدارید
با اینکه جاهایی خانم و اقا کار می کنن اما باز کم میارن انگار پول ها برکت نداره چقدر نگاه و ارتباط های بد مرد همکار می تونه در برکت نداشتن این پول نقش داشته باشه
از نقش اصلی زن بگید
االان مردها میان خواستگاری می پرسن شما خانم کار می کنید دیگه یا در اینده کار خواهید کرد دیگه. می بینید اوضاع چقدر داغون شده مردهامون مرد نیستن
از اینها بنویسید شاید من دارم اشتباه می کنم
خواهش می کنم بازم از حرف های اقا در مورد زنان بذارید
من حتما هر روز وبلاگ شمارو نگاه می کنم تا چیز بیشتر در مورد مادر بودن و همسر بودن یاد بگیرم
منتظر نوشته های شما هستما
پاسخ:
ان شاء الله اگر توفیق بود بیشتر از حرفای اقا میذارم 
ممنون که وبلاگم سر میزنید:)
۱۴ تیر ۹۴ ، ۰۰:۱۹ أنارستان ...
:-)
چه قشنگ نوشتید..اجرکم عندالله

پاسخ:
تشکر:)

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی