نگاه من

نگاه من
آخرین نظرات
۱۳تیر

مراقبت مرد از زن در خانه مانند گل

در داخل خانواده هم، از نظر اسلام مرد موظّف است که زن را مانند گلى مراقبت کند. می فرماید : «المرأة ریحانة 1؛» زن گل است. این مربوط به میدانهاى سیاسى و اجتماعى و تحصیل علم و مبارزات گوناگون اجتماعى و سیاسى نیست؛ این مربوط به داخل خانواده است. «المرأة ریحانة و لیست بقهرمانة؛» این چشم و دید خطابینى را که گمان میکردند زن در داخل خانه موظّف به انجام خدمات است، پیغمبر با این بیان تخطئه کرده است. زن مانند گلى است که باید او را مراقبت کرد. با این چشم باید به این موجود داراى لطافتهاى روحى و جسمى نگاه کرد. این نظر اسلام است. هم خصوصیت زنانگى زن که همه احساسات و خواستهاى او بر اساس این خصوصیت زنانگى است، حفظ شده است، بر او تحمیل نشده است، از او خواسته نشده است، که در حالى که زن است، مثل مرد فکر کند، مثل مرد کار کند، مثل مرد بخواهد - یعنى خصوصیت زن بودن که یک خصوصیت طبیعى و فطرى و محور همه احساسات و تلاشهاى زنانه است، در دید اسلامى حفظ شده - هم در عین حال، میدان علم، میدان معنویت، میدان تقوا، میدان سیاسى، بر روى او باز شده است و او، هم به کسب علم تشویق شده است، هم به حضور در میدانهاى گوناگون اجتماعى و سیاسى. آن وقت در داخل خانواده هم به مرد گفت هاند که حقّ تکلیف، تحمیل، زیاده روی ، اعمال قدرتهاى جاهلانه و غیر قانونى ندارد.این، آن نگاه اسلامى است.

امام خامنه ای 

#کتاب_نگاه_انقلاب_اسلامی_به_مسئله_زن

 1. تحف العقول، 87

نظرات  (۵)

سلام
نماز و روزه ها قبول
اینجا هم ما قبلا کمی در این باره گفتیم.
التماس دعا این شب ها
پاسخ:
سلام
ممنون میخونم:)
۱۴ تیر ۹۴ ، ۱۶:۳۹ لولا پالوزا
واقعا خیلی ضربه ها رو ما از کامل ندونستن اسلام میخوریم :(
منم همیشه وقتی یه کار مردونه ازم میخوان میگم من زنم باید مثل زنها رفتار کنم پس این همه مرد واس چی اینجان :))

این شب های عزیز منم یادت نره :-*
پاسخ:
البته من کار های حتی سنگین رو دوست دارم یاد بگیرم شاید یه روز تو شرایطی بدردم خوردن
اصل حرف اینه زن ها خدمتگزار نیستن >:)

التماس دعا:*
۱۵ تیر ۹۴ ، ۲۲:۳۴ ظرفیت کوچولو83
سلام مرضیه جان خصوصیم نرسید؟جوابش خیلی برام مهمه
پاسخ:
رسیده جوابم تایپ کردم صبر کن از طرف بپرسم برات جیمیل میکنم...
۱۵ تیر ۹۴ ، ۲۳:۴۷ ظرفیت کوچولو83
فدای تو بشم عزیزم
پاسخ:
فرستادم:*
۱۷ تیر ۹۴ ، ۱۹:۵۰ رهرو زینبی
سلام خواهر جان

هر بار می آمدم و مطالبت رو می خوندم اما به دلیل مشغله نمی تونستم نظر بذارم
همه عالیه عالی :)  
ب شدت مشتاق شدم اون کتاب رو بخونم ^_^
پاسخ:
ممنون که میخونیشون:)توهم بخون حرفای جالبی توش هست(;

ارسال نظر

ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در بیان ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.
شما میتوانید از این تگهای html استفاده کنید:
<b> یا <strong>، <em> یا <i>، <u>، <strike> یا <s>، <sup>، <sub>، <blockquote>، <code>، <pre>، <hr>، <br>، <p>، <a href="" title="">، <span style="">، <div align="">
تجدید کد امنیتی